تولید عمده بطری های شیشه ای صادرات

سفارش و تولید “بطری شیشه ای صادراتی” با تیراژ بالای 1 میلیون عدد

بسته بندی شیشه ای، یکی از بهترین و مطمئن ترین راه حل ها برای بدست آوردن بازارهای بیشتر برای فروش به شمار میآید.امروزه شرکت های بزرگ به سمت استفاده از بسته بندی پلاستیکی روی آورده اند و بدون توجه به سلامت محیط زیست و مردم فقط به دنبال کم کردن هزینه های خود هستند،شیشه به نسبت پت یا پلاستیک قیمت بالایی دارد ولی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفاظت جان انسان ها ارزش خود را دارد.

مزایایی که شیشه به نسبت پلاستیک دارد؛ در بسیاری از کشورهای جهان اقبال عمومی جامعه را به سمت استفاده از بسته بندی شیشه ای سوق داده است ؛و بسیاری از محصولات امروزه ازاین ماده ارزشمند ساخته می شود و به دست مصرف کنندگان می رسد حال این محصولات میتواند هر چیزی باشد؛یکی از پرفروشترین و پرتقاضاترین محصولات مصرفی در کشورهای اروپا،آمریکا،آسیا نوشیدنی ها می باشند؛ که در بسته بندی های پلاستیکی و شیشه ای به بازارارائه میگردند ولی به خاطر زیبایی و تنوع رنگ خوبی که میتوان در بطری های شیشه ای ایجاد کرد کارخانه ها بیشتر از بطری های شیشه ای برای بسته بندی استفاده میکنند.

البته ناگفته نماند که تولید شیشه در کشورهای اروپایی شامل هزینه های بالاتری است ؛زیرا درتولید این محصول اولین و مهمترین عامل تامین انرژی برای برای کوره های ذوب مواد اولیه شیشه است .کوره های تولید شیشه باید همیشه روشن باشند و همین روشن ماندن همیشگی انرژی بالایی را هدر میدهد.ودومین و مهمترین مورد دیگه تامین آسان و ارزان مواد اولیه تولید بطری و محصولات شیشه ای است.
سومین عامل نیروی کار ارزان و ماهر است که در کشور ما حدود 5 میلیون دانش آموخته فارغ التحصیل از دانشگاه وجود دارد؛وافرادی که بنا به هر شرایطی فرصت حضور و بهره مندی را از ادامه تحصیل در دانشگاه از دست داده اند و دربازارکاربه دنبال یافتن شغلی مناسب برای تامین امرارمعاش زندگی هستند.هردوگروه افراد تحصیلکرده و بدون تحصیل به دنبال یک هدف مشترک هستند و آن هم یافتن و استخدام در یک شغل با شرایط بهترهستند.این خواسته ها برای شرکت ها شرایطی رافراهم می آورد تا به راحتی بتوانند نیروی کار مورد نیاز خود را استخدام نمایند واستفاده از توانمندی و تخصص آنها اهداف و رسالت های شرکت را به سمت اهداف متعالی پیش ببرند ومنجربه نوآوری و ارائه محصولات مشتری پسند،با کیفیت و رقابتی و با خدمات متمایز بپردازند.

مهمترین فاکتورها برای ایجاد شرایط رقابتی در بازارهای صادراتی چه عواملی هستند.


در بحث صادرات کالا همان طور که بیان شد؛این است که کارخانه بتواند تمام مواد اولیه و محصولاتی که برای تولید محصول لازم دارد را از منابع معدنی وازداخل خود کشور تامین نماید و در کناراین عوامل شرایطی از جمله دسترسی به انرژی ارزان ،نیروی کارماهر،فرایند زنجیره تامین محصول را برای خریداران صادراتی فراهم می آورد و موجب پایین آمدن هزینه های تمام شده محصول می گردد.اینها فاکتورهایی هستند که موجب پدید آمدن مزیت رقابتی برای کارخانه هایی هستند که برنامه و استراتژی برای بدست آوردن بازارهای صادراتی دارند.
چون تمام عوامل ذکر شده در کشورهای اروپایی به راحتی در دسترس نیستند و اگرهم باشند هزینه به نسبت بالایی به شرکت های تولید کننده خارجی تحمیل میکنند.نمونه ملموس و روشن را میتوان هزینه مصرف انرژی رابرای شرکت های تولید کننده “بطری های شیشه ای “می باشد که قیمت تمام شده تولید بطری را افزایش می دهد.

ایران از نظر تولید “بطری های شیشه ای صادراتی” چه پتانسیل هایی دارد.

در نوشته های قبلی در مورد مهمترین و بارزترین مزیت های رقابتی در ایجاد شرایط بهتر در بازارهای صادراتی ذکر گردید، وهمان طور که بیان شد مولفه هایی شاخص و مهم در ایجاد مزیت رقابتی بین کشور ایران و سایر کشورهای جهان تاثیر دارد که در اینجا به اختصار چند تا از مهمترین پتانسیل های اصلی ایران به نسبت کشورهای همسایه نام برده می شود.
1- معادن فراوان سیلیس و کربنات سدیم و آهک که اصلی ترین و مهمترین بخش تشکیل دهنده بطری هستند.
2-دسترسی به انرژی فراوان و ارزان
3-نیروی کار ماهر و متخصص تحصیلکرده و باهوش در کشور
4-موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ایران برای دسترسی به تمامی بازارهای بین المللی
5-دسترسی راحت زمینی و آبی و هوایی ایران به تمامی کشورها

6-پورت وهاب ترانزیت زمینی برای تجار کشورهای افغانستان-ترکمنستان-ازبکستان-تاجیکستان برای صادرات کالا از طریق ورودی های مرزی شهر خراسان رضوی به بندرعباس و ارسال کالا توسط کشتی های باری بندرعباس برای ارسال به کشورهای حوزه خلیج فارس و امارات و عمان می باشد.
7-عضویت ایران در کشورهای حوزه CIS-ASEAN که روی هم رفته حدود 500 میلیون جمعیت دارند و یک بازار بکروپرپتانسیل برای صادرات کالاهای ایرانی می باشند و تجاروبازرگانان ایرانی این فرصت را مغتنم شمرده ودرجهت ایجاد شرایط مناسب در این کشورها تلاش کنند.

صادرات بطری های شیشه ای

برای سفارش بطری شیشه ای صادراتی چه مقدماتی نیاز است.

تجاروبازرگانان و فعالین حوزه صادرات محصولات شیشه ای باید در ایتدا در نظر داشته باشند که حوزه صادرات به دلیل هزینه های اصلی و جانبی که دارد باید حتما در سفارشات بالای 1 میلیون عدد باشد زیرا اولا پروسه تولید بطری های شیشه ای، درمرحله نخست شامل ساخت قالب می باشد که به دلیل تکنولوژی بالا شامل هزینه بالایی
می باشد و سپس مرحله ترکیب مواد اولیه می رسد.که بطری های شیشه ای، در دو دسته وزن سبک و سنگین قرار میگیرد که همین وزن در میزان مصرف انرژی و فرایند تولید مواد اولیه برای تبدیل به خمیر بطری تاثیر چشم گیری دارد بطری های سنگین هم میزان انرژی و مواد اولیه بالایی را برای تبدیل به یک محصول با ارزش و با کیفیت استفاده می نمایند؛وپس از تولید خمیربرای افزایش سرعت تولید از روش اتوماتیک استفاده می شود که در روش اتوماتیک بطری های شیشه ای باشفافیت بالاوکیفیت خیلی بالایی ساخته می شوند و روزانه درحدود 300 هزار بطری رو تولید می نماید.

تولید بطری های شیشه ای

پس از طی فرایند تولید برای بالا بردن ایمنی محصول تولیدی در حمل و نقل و ارسال کالا در پالت های چوبی با بسته بندی مناسب قرار داده شده و پلمپ میگردد؛وسپس روش های ارسال بار تعیین می شود که بیشترمسیرهای ترانزیتی صادراتی ایران برای دسترسی به کشورهای خارجی به صورت زمینی و دریایی می باشند؛که دربحث ارسال کالا به صورت زمینی با توجه به گذرگاهها و گمرکات ورودی و خروجی کالانوبت به هزینه های جانبی گمرکی می رسد که حتما باید برای خروج کالا هزینه های گمرکی رو فارغ از هزینه های مالیاتی پرداخته کرد.
که با توجه به مواردی که بیان شد همه این هزینه ها همیشه جزو جدائی ناپذیر ازارسال محصولات صادراتی هستند و خریدران باید به این امر توجه داشته باشند.البته خیلی از افرادی که فعالیتی در حوزه تجارت و صادرات دارند به این موارد واقف هستند
این جزییات برای افرادی بیان شدکه به توجه به شناخت بازارهای کشورهای همسایه و ایجاد فرصت شناخت محصولات ایرانی را در کشورهای همسایه فراهم آورده و پس از طی این مراحل به دنبال خرید محصول از ایران و طی کردن فرایند صادرات به کشور مقصد هستند.
افرادی که به تازگی در این حوزه وارد شده اند باید تمامی مقررات و هزینه ها و روش های ارسال کالا را با کمترین هزینه صادراتی محاسبه کنند؛تامتحمل هزینه سنگین وجبران ناپذیر نشوند.
برای خرید عمده بطری های شیشه ای با طرح های مناسب صادراتی با ما درتماس باشید.